PPC – Pay Per Click

Takovou cestou, jak se dostat až na samotný vrchol ve vyhledávačích, je PPC. Možná že i vy patříte k těm, kteří vůbec netuší, co to vlastně je. Určitě si z toho ale nemusíte dělat těžkou hlavu, protože rozhodně nejste jediní. Dokonce ani začínající podnikatelé, kteří by o tomto po řadě školení měli alespoň něco málo vědět, neví, jak PPC – Pay Per Click správně využít.

Velká spousta lidí si pod PPC představí reklamu. Ano, jedná se sice o reklamu, ale tato reklama je placená za proklik. Pokud například poskytnete někomu umístit jeho reklamu na svůj web či blog a on vám poté bude platit za proklik na jeho stránku, pak se to dá také nazvat jako PPC.

Pokud bychom se zaměřili na fungování ve vyhledávačích, pak to zjednodušeně funguje tak, že zákazníci hledají daný produkt podle klíčových slov a na tato slova se poté spustí příslušná reklama. Pokud na tuto reklamu někdo klikne, zaplatíte tak cenu za proklik. Dalo by se říct, že systém funguje jako aukce.

Existují pouze dva vyhledávače, které umožňují PPC reklamu nastavit. Jedná se konkrétně o Google a Seznam.

PPC se hodí pro každého, kdo má web a chtěl by na něj přivést nějaké ty návštěvníky nebo dokonce i zákazníky.

Není ale doporučováno používat PPC u malých obchodů. Platí totiž, že pokud máte web, který není tak úplně dobrý, nebo obchodní model, pak vám ve výsledku reklama stejně nepomůže.

Reklamu si dokáže každý laik nastavit i sám. Je ale potřeba, abyste se seznámili s tím, jak to všechno vlastně funguje.

Je dobré si dávat pozor na to, že i když jsou klíčová slova vybraná správně, reklama se stejně může zobrazovat na něco, co je úplně jiné.

Efekt reklamy by se měl objevit téměř okamžitě. Je ale dobré mít vzorek dat pro porovnání.

Je potřeba mít ale na paměti, že má i své nevýhody. Mezi takovou jednu nevýhodu patří to, že za proklik zaplatíte. Kupujete si totiž instantní návštěvnost, a pokud přestanete platit, pak o ni přijdete.

Related posts

Leave a Comment